2014. október 21., kedd

A magyar anime fanok fekete báránya - Haseo

Kedves olvasó! Egy elég kényes témáról lesz ma szó. Egy olyan emberről akinek az áldozata lettem, Haseo.
Először is ott kezdeném, hogy az anime rajongók is emberek, így sajnálatos módon, ebben a műfajban is megjelentek olyan emberek, akik a fikázással akarnak kitűnni, hisz amúgy teljesen érdektelenek mások számára
Na de ha egy Narutot, Bleachet, Fairy Tailt lehúz a sárga földig arra felfigyelnek.
És mivel az emberek különböző módon reagálnak erre. Van aki el sem olvassa, vagy ha igen egy idő után ott hagyja, de olyanok is vannak akik végig olvassák, de nem tőrödnek vele, vannak akik egyetértenek vele, és vannak akik nem, de kb. ez a 3 csoport jellemző szinte minden dologra. A probléma az, hogy a legutóbbi csoportba kevesen tartoznak jelen esetben, kb. én voltam az aki ki állt ellene, az hogy elvettem sulykot, azt nem vitatom, mivel emberek vagyunk hibázunk. De amit ő művelt az sokkalta súlyosabb, ugyanis bosszú hadjáratba kezdett ellenem, úgy hogy a személyiségi jogaimmal is visszaélt, ugyanis print screenelt dolgokat amikből kiszedte a neveket, de persze az enyémet fenn hagyta, ezzel pl. az a baj, hogy amíg ő egy full kamu profillal van fenn x oldalon, addig én saját nevemet használom.
                                                          

 

De nézzük a vádjait. Azt mondja békét akartam kötni. Ezzel alapvető probléma, hogy nem állunk háborúban, és azt sem mondanám, hogy utálom, inkább azt nem szeretem amit megtestesít. Ahogy korábban beszéltem róla most még egy kicsit írnék erről, mai betegség (igen az) fiatalok körében, hogy annyira unatkoznak, hogy azzal töltik az idejüket, hogy azért néznek meg valamit hogy lehúzhassák (elég csak torrentes kommenteket olvasgatni), sajnos ez nem már csak a filmekre igaz, hanem, mint az látható immáron az animek világára is.
Következő vádja, leírtam valamit saját oldalán, de aztán egy x másikon is írtam neki.Ezzel alapvetően az a probléma, hogy az illető gyáva. Ugyanis ahol egyet értenek vele, azt a kommentet engedélyezi, de ahol elmondják, hogy ezért és ezért nincs igaza, és ez meg ez nem így van, azt már nem.
Szóval kényszerűségből lett neki elküldve egy másik oldalon ugyanaz a szöveg.
És persze igaz, hogy finomabb stílusban is megnyilvánulhattam volna, de hozzáteszem azt meg is tettem a saját csoportjában, amit úgy hirdet, hogy magyar véleményírók csoportja, de itt is csak azt tűri meg, aki egy követ fúj vele, vagy legalábbis közvetlenül nem mond ellene.
Az a módszer amit alkalmaz a nagy közönség számára is ismert egy bizonyos Puzsér Róbert módszere, bár ő sokkal intelligensebb teszi ezt, és bár nem csípem őt, de vannak dolgok amiket jól lát.
Ellenben Haseo-ról ez már nem mondható el. Elég csak egy pillantást vetni a szerinte alul és túl értékelt animekre, a túl értékelt listájából több olyan is van, ami jobb az alul értékelt listáján levő műnél, műveknél.
Csak hogy itt van egy kulcs dolog. Ő azokat műveket élteti, amiket nem szeretnek annyian.
Pl. P.A. Works egy remek anime studió az Angel Beats, Nagi no Asukara, True Tears, Another
Ezen animeket csinálták az ő listáján ezzel szemben a Hanasaku Iroha van, amit én is kedveltem,
de szerintem abszolút jól van értékelve, sőt az AnimeAddicts-en gyakorlatilag 9-es, szerintem mondjuk 8-as maga az anime, viszont 9 értékelésnél már nem beszélhetünk alul értékelésről.
Persze ha az ismertséget nézzük akkor fenti nevek ismertebbek.
Aztán azt mondja, hogy megakarom változtatni a véleményét. Erről szó sincs, azt hiszem a fentiekből kiderült, hogy az illető keze csúnyán belelóg a bilibe, én erre próbáltam felhívni a figyelmét.
Sajnos viszont én nagyjából kétféle embert ismerek, az egyik akit partnernek tartok, a másik akit nem,
és az ilyen emberekkel szemben másképp nyilvánulok meg érthetően, ebből lett a baj most is.
Ezután a primitívségről beszélt: “A legprimitívebb emberek szoktak veréssel fenyegetőzni"
Ezzel is több van probléma az első, hogy az emberi tettek két csoportra oszthatóak az elsőben a szándékos dolgok vannak, a másodikban a hirtelen indulatból elkövetett dolgok vannak.
Nem kell mondjam, hogy az emberölést nézzük kettő között büntetésben is ég és föld különbség, illetve ha már itt tartunk van az önvédelem is.
A lényeg az, hogy én személy szerint egy könnyen dühbe jövő ember vagyok, családi örökség ez, még nagyapámra volt jellemző anno. És ez a mondat a másik csoportba tartozó emberekről szól, aki szánt szándékkal fenyegetőznek, és igen az tényleg egy nagyon primitív dolog, bár ez is az, de jócskán enyhébb fokozatú, és a lényeg, hogy az ember nem gondolja komolyan.
A másik probléma. Anno egy kedves ismerősöm mondott nekem valamit.
"A legprimitívebb ember élnek vissza mások személyiségi jogával."
Ezt a mondatát sosem felejtem el, bevallom anno még amikor elég zöldfülű voltam, akkor felmerült bennem ez is, mivel áldozat lettem, és akkor mondta ezt nekem az a bizonyos személy. De ez tényleg nem megoldás a problémákra, ráadásul a törvény is bünteti. Ez az egyik legalapvetőbb joga az embernek.
Kevés olyan ember van, aki barátomnak tartok, és őket nem nézem le sőt általábban nem mondanám, hogy lenézek embereket. Sajnos itt sok embernél van egy fogalmi zavar.
Ugyanis xy helyén kezelése nem lenézést jelent.
Ugyanis ezt azt jelenti, hogy az ember tudja hogy xy személy mire képes, milyen tulajdonságokkal bír, és ezért van egy véleménye róla, de ez xy viselkedése is lehet, hisz aki játssza a butát, az ne csodálkozzon, hogy ha hülyének lesz nézve. És van itt még egy probléma amit felvettek, mivel a rólam írt bosszúhadjárat alatt olvastam, hogy valaki azt írta, hogy direkt provokált engem, illetve ezt már más is leírta, csak ott nem személyes volt dolog, hanem arra számított az illető, hogy beír valamit, és arra az emberek ugrani fognak.
Az előbbi illető aki kommentet írta a cikk alá, ráadásul az egyik olyan személy volt, akivel való beszélgetést közzé tette Haseo. Ha összerakjuk a két dolgot az öngól jön ki, hisz az igazság nem a provokátorok oldalán van. Ha az előző témára visszatérnek, ezt is rá lehetne húzni a legprimitívebb emberek listájára.
Ugyanis a provokáció egy nagyon durva dolog, sőt egy fórum, csoport, oldalt nézzük akkor az egyik legdurvább, mert amíg valakinek van egy véleménye, és azt alá is támasztja addig nincs gond.
A következő a dolog. A gond ott kezdődik, ha valaki nem is véleményezni akar, hanem pusztán mások reakcióra utazik, ez a direkt provokáció, mondjuk ez lehet indirekt is, ezt általában nem büntetik az oldalak, ebben az is benne, hogy nem lehet minden esetet száz százalékosan megítélni, ez alatt azt kell érteni, amikor valaki vélemény helyett, csak egy fröcsög xy sorozatról, filmről, és szomorúnak találom ezt a legtöbb helyen elnézik, de vannak más problémák ami nem mennék bele, mert nem ide tartozik.
Illetve bírom az olyan embereket, akik jobban tudják, hogy mit csinálok, mint én magam.
Ezen részéről nem is beszélnék.
Végezetül, azt írja, hogy kihúzta xy nevét mert nem kért tőlük engedélyt, érdekes módon tőlem sem kért. Ezt úgy nevezik, hogy kettős mérce.
Végül is az illetőnek sikerült elérni a célját, több mindent elvett tőlem ami fontos volt nekem.
De ha ez boldoggá teszi.... Bár én hiszek abban, hogy ez boldogságot adna.
Összegzés az hogy az illető hatalommániás, ez abból látszik, hogy nézettségi adatok az egyik legfőbb témája, botrányhős, vagyis pont arra utazik, hogy mások beszéljenek róla, primitív hisz még törvényeket is megsérti, ráadásul rágalmazás v. személyiségi jogokkal való visszaélés igen durva dolgok, illetve ha az előbbi kettőt összefoglaljuk, akkor kijön az amit hangoztatni szokott, hogy ő csak egy "zs kategóriás" blogot vezet, hisz ezzel mindkét dolgot elismerte, viszont ami leginkább összefoglalja a lényegét, és ezért hasonlítom Puzsérhoz, az pedig az, hogy manipulátor, az embereket akarja irányítani, és ez egy szomorú dolog, mert lehet, hogy egy ember úgy születik, hogy nincsenek kimagasló adottságai, de meg lehet találni azon dolgokat amik boldoggá tehetik, az ilyen dolgok nem adnak boldogságot, csak pillanatnyi népszerűséget. De ha csak magamból indulok ki, én jobban szeretem azt, ha az emberek jól érzik magukat bőrükben, különböző dolgokkal segítettem az embereket az évek során, amiért voltak akik hálásak voltak nekem, és megtehetem volna, hogy nem teszem azt, önző leszek, és csak magam oldalát nézem, de nem tettem. De nem és másrészről engem nem érdekel a népszerűség, kaptam már bizonyos emberektől, hogy ők népszerűség miatt csinálnak azt amit ebben a témakörben, én viszont manga fordító lettem, de nem azért, hogy menő, király stb. legyek, hanem azért mert, én szeretem ha az emberek boldogok, és amivel tudom szolgálom őket, mert szerintem ez a helyes hozzáállás, és ez független attól, hogy az emberek hálásak avagy sem, ez már maximum hab a tortán, hogy az ember érzi, hogy jó az amit csinál.
A bejegyzés tanulsága pedig nem az, hogy na akkor most ez egy viszont bosszú, hanem az hogy óvakodjunk az ilyen emberektől. És még egyszer bevallom túl messzire mentem vele kapcsolatban, már első alkalommal is egy hasonló bejegyzést kellett volna írnom, ahelyett, hogy azt tettem, amit tettem.
És hozzáteszem, hogy nekem tiszta a lelkiismeretem, én bocsánatot kértem tőle a részemről ez az ügy vége.

Nincsenek megjegyzések: